بالا بردن عمر لپ تاپ گنبد دانلود
.:: Your Adversing Here ::.
 

بالا بردن عمر لپ تاپ

گذشت آن زمان که لپ تاپ فقط دست یک سری از ما بهترون بود و اون قدری گرون بود که هیچ کس حتی سمتش هم نمی رفت. خدا رو شکر الان دیگه هر کی یه لپ تاپ دستش گرفته و داره باهاش ور می ره.اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند.

بالا بردن عمر لپ تاپ artheme.ir

باطری لپ تاپ:

اول که نباید در حال استفاده از لب تاب باطری متصل به برق باشه که عمر باطری رو افتضاح میاره پایین.
و بعد هم با توجه به محدود بودن عمر شارژ باطری ها بازم نمیشه بصورت مداوم از باطری استفاده کرد.
بطور خلاصه و طبق انچه در سایت hp نوشته اینجا باتریهای لیتیومی امروزی پس از شارژ کامل دیگر شارژ نمیشوند و بودنشان داخل لپ تاپ به شرطی که لپ تاپ داغ نشه اشکال نداره. اما توصیه کرده اگه برای مدت بیش از دو هفته قراره به برق وصل باشه بهتر است باتری را خارج کنید ولی ضروری نیست. ضمن اینکه بهتر است به ازای هر 20 تا 30 بار شارژ یکبار باتری را optimize کنید.

بالا بردن عمر لپ تاپ artheme.ir

تنظیمات کارخانه:
عموما در اسمارت فون‌ها، تنظیمات کارخانه‌ای ( مانند روشنایی صفحه نمایش ) بیشتر از آن چیزی است که هر کاربر نرمالی به آن نیاز دارد. معمولا این جوری لپتاپ در نگاه اول زیباتر به نظر می‌رسد! با تنظیم کردن مجدد این میزان روشنایی هم به خودتان رحم می‌کنید و هم به باتری لپتاپ‌تان و هم به خود لپتاپ !

شارژ کردن زیاد باتری:
باتری‌های لپ‌تاپ عمدتا بر این اساس ساخته می‌شوند که جدا از برق باشند. افراد زیادی را می‌بینیم که از لپ تاپشان به عنوان دستگاه اصلی در دفتر یا خانه استفاده میکنند و عموما در تمام مدتی که دارند با دستگاه کار میکنند سیم برق به این دستگاه وصل است.
بهتر است در مدت استفاده این سیم به دستگاه وصل نباشد و باطری به طور نرمال بر اثر استفاده خالی شود و دوباره دستگاه را به پریز بزنید و شارژ کنید. این کار از پیری زودرس باتری جلوگیری می‌کند.

حرارت بالا:
دو راه برای گرم کردن لپ تاپ وجود دارد. استفاده سنگین و طولانی مدت در شارژ گذاشتن.کلا هر نوع وسیله الکتریکی با گرمای زیاد مشکل خواهد داشت.

هارد:
زمانی که لپ تاپ در حال کپی کردن اطلاعات روی هارد خودش هستش، از تکون دادن لپ تاپ جدا خودداری کنید. (البته یک سری از لپ تاپ ها سنسوری دارن که اگر لپ تاپ تکون شدید بخوره به صورت خودکار هارد رو خاموش میکنه که در اثر حرکت لپ تاپ، آسیبی به هارد نرسه (چون هاردهای لپ تاپ ها با سرعتی حدود 5000 دور در دقیقه کار میکنن! مثل ماشینی که دور موتورش رو 5000 نگه داشتین). در کل از جابجایی لپ تاپ در حالت روشن پرهیز کنید.
بهتر است قسمتی از اطلاعات را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. این جوری علاوه بر این که لازم نیست یک لپ تاپ معمولی را به خاطر هارد بالایش به قیمت بالایی بخرید یک جور پشتیبان همیشگی هم دارید. البته با توجه به نوسانی که تو قیمت هارد به وجود اومد ولی هر طوری که حساب کنی به نسبت هارد داخلی لپ تاپ ارزون تر در می یاد.

پوشش لپتاپ:
توصیه می‌کنم حتما از پوششی مثل کیف برای لپ تاپ استفاده کنید. مخصوصا وقتهایی که با آن کار نمی‌کنید آن را درون کیف بگذارید. خراشها و خط و خش‌هایی که معمولا بدجور هم توی ذوق می‌زنند همیشه در انتظار تنبلی شما هستند!

بالا بردن عمر لپ تاپ artheme.ir

تمیز کردن:
برای تمیز کردن همیشه به دنبال راه‌های مناسب باشید. گاهی بد نیست چند هزار تومان هزینه کنید و دستمال ویژه لپ تاپ خودتان را تهیه کنید. تمیز کردن با هر چی که به دست شما رسید خودش عاملی است که می‌تواند خط روی قسمتهای براق لپ تاپ شما بیاندازد.

استفاده از لپ تاپ بدون باطری:
استفاده از لپ تاپ بدون باطری فکر خوبیه….اما،
اگر در حین استفاده،برق قطع شود احتمال سوختن مادربورد شما بسیار بالا می رود..
و از این رو کاهش عمر باطری بهتر از سوختن مادربورد است.

نکات عمومی راجع به لپ تاپ ها:
آقایان نباید لپ‌تاپ را روی پا بگذارند. برای این جور مواقع بهتر است یک چیزی مانند بالش مناسب میان لپ تاپ و پای شما باشد.
علاوه بر اینکه لپ تاپ را باید در جایی نگاه دارید که هوا جریان دارد و دمای مناسبی هم دارد، باید در جایی دور از گرد و غبار آن را نگه دارید. گرد و غبار به سرعت می‌تواند جلوی تهویه مناسب را بگیرد و صدماتی جدی به دستگاه وارد کند.
در موقع تمیز کردن صفحه نمایش دقت کنید. معمولا می‌گویند در صورت نبودن پارچه و اسپری مخصوص از پارچه نخی نم‌دار و نرم استفاده کنید.در هر حال از هر نوع فشار به شدت خودداری کنید چون سطح مانیتور در لپ‌تاپ‌ها به شدت ظریف است و ممکن است باعث آسیب بشود و کلی خرج روی دست شما بگذارد!

به همین سادگی و به همین خوشمزگی از لپ تاپ خودتان که پولی خوبی هم برایش خرج کرده اید حفاظت کنید.


  • نوشته : عادل
  • تاریخ: شنبه 22 بهمن 1390برچسب:,

  • gonbad-download

    عادل

    gonbad-download

    http://gonbad-download.loxblog.com

    گنبد دانلود

    بالا بردن عمر لپ تاپ

    گنبد دانلود

    سلام من عادل خدر خوجه مدیر سایت گنبد دانلود هستم امیدوارم با ارسال مطالب کاربردی به شما دوستان عزیز کمکی بکنم سایت گنبددانلود|قالب های لوکس بلاگ ابذار وبلاگ نویسی کتاب گنبد کاووس والیبال گنبد دانلود موزیک ترکمنی اصیل سایت ترکمن صحرا موسیقی اصیل ترکمن هاوش گنبد دانلود

    گنبد دانلود